Hatar att vara sen

Nu är vi hemma igen efter en hektisk kväll. Vi satt i lägenheten i god ro och trodde att middagen började kl 19. Jag tog upp en påminnelselapp bara för att kolla dresskoden igen och inser attd et börjar 18. Klockan var då 17.35! PANIK! Jag rusade och slängde på mig kläder, william in i duschen osv. Och min sambo är bra på mycket, men han tar längre tid på sig för att bli klar än jag tar, så vi lämnade lägenheten ca 18. Tack och lov har vi en busshållplats just utanför huset och 3 turer passerar oss mot stan så vi hann med den som gick 18.01 och var bara lite sena till middagen. Där trodde vi att det var kavaj-tvång, så jag hade svart kavaj, grönrandig skjorta och blommig sjal för att göra det mindre uppklätt. Det visade sig när vi kom fram att det var inga klädkrav, det är det på en reccegask som är den 18. Då ska det vara klänning alt byxdress på tjejerna och kostym med ljus skjorta på killarna, fancy värre alltså.

Hur som helst så fick vi en god middag och rundvandring på norrlands, fast henrik visade oss runt i söndags så  vi hade sett det mesta, vi fick även gå upp på taket då och se Uppsala uppifrån. Norrlands har stans bästa utsikt från taket, det är bara domkyrkan som har en bättre... Nu ska jag på upprop i morgon och mini-mässa på fredag. Sen är det skola nästa veckan och en middag med damföreningen Vajan på torsdag.... En helkul vecka helt enkelt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0