Lördag

Idag tvättade jag, sen hade jag tänkt cykla ner tillö norrlands och majs café, sitta där och skriva på texter till Lohelien och träffa folk. Tyvärr så var det stängt, jag kom in men caféet var stängt så jag satte mig där i alla fall och skrev. Sen träffade jag Henrik som sa att de klubbverkarna och andra anställda hade konferens, därför var det tomt. Men jag tog bild på hur det ser ut i Majs i alla fall..



I vanliga fall ska det vara fullt med folk och stolarna ska inte vara på bordet. De ska börja med sina öppna lördagar nästa vecka, då betalar man lite pengar och får äta av buffébord fulla med smörgåstårta, mackor och bakelser och kakor!!! Visst låter det som en gåva från gud? Jag ska försöka få en plats nästa vecka, tydligen måste man hänga ordentligt på låset, det brukar vara packat..



När jag passerade botaniska parken på vägen hem så var det beridna soldater där som jag var tvungen att stanna och titta på. Det passerade folk som såg ut att tillhöra en musikkår också. En av hästarna hade pukor, jag tror att det var en arender-sort. Men tyglarna var inspända, eftersom att den som spelar inte kan hålla i tyglarna också. Styr de med fötterna eller??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0