Slösa extremed makeoverd till spara

Jag försöker . Jag lovar, jag försöker verkligen. Jag har varit i in nya stad i en vecka, och det enda jag har köpt är en klocka för 2,50. Sen har pengarna gått till avgift till norrlands, avgift för reccegasken osv. Men det är svååårt. William köpte nya skjortor idag på hm, då tror jag att jag fick ut lite av min shopping-glädje. Jag var påväg att be honom köpa en sjal till mig jag hittade på herr-avdelningen, men jag lade snällt tillbaka den på hyllan. Och klappade mig mentalt på huvudet.

Men när man sitter hemma och det är sent. man har kollat bloggarna för sista gången för kvällen.... och så skrivs www.. (valfri affär med en webshop) .com in i fönstret. Allt finns bara ett klick bort, och det är så svårt att låta bli. Man tänker, det är ju inte så mycket pengar, det kan jag unna mig, låna från sparkontot. Dock så glömmer jag bort att sparkontot är till för mina studier de kommande tre åren. Met det är svårare än jag trodde, dels för att jag gillar att köpa nya saker, det ska jag inte sticka under stolen med, men för att jag helt enkelt älskar kläder och vackra saker. Jag älskar att omge mig med vackra saker. Men jag kämpar vidare och ger mig mentala klappar på huvudet. Och äter choklad. Tur att vi ska sälja bilen, annars så skulle jag inte komma i mina vackra kläder....:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0