vad är väl en bal på slottet?

I går så var jag på bal på Värmlands Nation, det var en för 3Q:are, klubbverkare kallar norrlands dom. En tjej som skulle gå var sjuk och eftersom jag har jobbat mycket så tyckte Henrik att jag förtjänade en biljett istället. En gratis trerättersmiddag säger man ju inte nej till...



Jag i min balklänning från gymnasiebalen som fick snabblagas då Henrik ringde på söndagskvällen.



När vi sjöng en sång som heter smedsvisan så skulle man vika servetten och sätta den på huvudet...



Visste ser jag ut som Mimmi Pigg? Lite i alla fall?



Sen under sista versen skulle man svinga den över huvudet.

Det roligaste under kvällen var då vi fick paus, egentligen ska man inte lämna sin stol innan den blir paus på sittningar och baler, men det gjorde folk i alla fall. När det var paus kom någon på idén att springa till Orvars och ta en grogg ca 100 bort. Så vi sprang, i klänningar, klackar och frackar. Groggade och tilbaka igen allt på 13 minuter. Henrik frågade då vi löpte efter de andra" kan man springa i såna där?" syftande på skorna och klänningen. Mitt svar var det universiella "man är väl lajvare!"

Jag var också på stan i söndags, det var julmarknad. Jag och Hanna köpte varmkorv och jag tvingade försäljaren att ta kort på oss. Hanna är ofta utsatt... förlåt!


Kommentarer
Postat av: Monika

Ojoj, är det sånt studenter i Sverige gör? Här är vi bara seriösa och pluggar till tentor och sånt! Jag har faktiskt aldrig hört talas om något uppklätt spektakel här, fast det verkar vara varje helg i Uppsala! Å andra sidan är det ju 'Winter Proms' på G nu. Tror jag. (de är dyra)

2009-12-02 @ 23:11:42
URL: http://smathsin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0