jag lever, desamma kan nog inte sägas om flickorna i Sthlm

Nu har jag varit borta från bloggen i över en vecka, det berodde på resa till stockholm följt av en vecka med baby-passning och magsjuka. nog om det.

Jag har bestämt mig för att skriva mer nyhetsintriktat, för att hitta en speciell inriktning på bloggen  och förhoppninsvis få mer läsare än mina två trogna vänner, lisa och monika.

Den stora nyheten i veckan kan sägas vara bonusar eller Wanja Lundby-Wedins huvud som är stucket i sanden. Men jag tycker att det mest skrämmande är det som får mig att må illa.

I veckan åtalas 4 män för att ha sexuellt utnyttjat flickor i 15-16 års åldern. De har kommit i kontakt med varandra via chatter på nätet, för att sedan stämma träff med dem och våldta dem. Ofta i grupp med sina manliga polare i 40-60 rs åldern med sado-machokism (felstavat, jag vet. Nån som vet hur?) -istiska inslag. Nu har 4 av dessa åtalats för bland annat våldtäkt, sexuellt utnyttjande osv. Jag hoppas att de ruttnar i en håla under jord. Långt under jord. Jag vet inte hur man kan fortsätta leva om man upplevt det som dessa flickor gått igenom. I såna fall som dessa skule jag vilja att man fick hänga ut dem, gubbarna alltså, med namn och bild i första bästa kvällsblaska. Men samtidigt så vill jag ju att deras familjer ska slippa hängas ut, för det är ju så det brukar bli och sen blir dem förföljda också...

Jag är dock mest oroad att detta bara är början. Precis som de stora mode-showerna i höstas protesterade som det höga tempot inom den branschen, så är det samma sak i samhället. Dessa män är tydligen framstående i det sociala, en äger eget företag, en annan är VD,en tredje är lärare. Men deras beteende visar på att de inte fått nog kickar av , så de söker sig till anrda källor till kickar. Dock så är de också störda i huvudet, men i grunden är frågan hur vi stoppar farten? Och stoppar alla våldtäktsmän, men det ska jag lösa sen....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0