Saker som gör mig förbannad

Plats nummer 3: Uppsalas hat mot cyklister. Bilisterna hatar oss, busschafförerna hatar oss, och antalet cyklar vs antalet cykelställ.... jag ska inte ens gå in på det. Man tycker ju att en stad som har ca 30 000 studenter (minst) borde tänka efter eftersom att majoriteten har cyklar och inte bilar!!

Plats nummer 2: Tanter som ber barn ställa sig på bussen för att ge dem plats. Jag åkte buss hem igår, den var väldig full. det kliver på 2 tanter, och en man i 40-års åldern börjar stäla sig upp för att ge plats, snällt och trevligt. Men hans säte var bakochfram och tydligen ville kärringen sitta rättvänd för hon pekade på en tio-årig flicka och sa: Nu får du ge mig din plats. Mannen knackade henne försktigt på axeln och påpekade att hon kunde sitta där han suttit. Men kärringen pekade igen på flickans plats och sa: jag vill sitta där! Till slut satte hon sig på mannens plats.

Och på plats nummer ett (trummvirvel...)

MENS-SKYDDS-REKLAMERNA.
Alla som har haft eller har mens vet att det är hemskt och vidrigt och man vill bara att det ska vara över. Saken blir inte bättre av bind- och tampongs-företagens otroligt nonchalerande reklamer. Söta kvinnoröster säger saker som : Vi veeet att det inte är den bästa tiden på månaden, men vi vill göra den liiiite treeeevligare!. NEJ, DET BLIR INTE TREVLIGARE FÖR ATT BINDORNA HAR BLOMMOR, ELLER ÄR ROSA MED PRICKAR OCH NEJ! mENSEN BESTÅR INTE AV BLÅ VÄTSKA OCH DEFENITIVT INTE AV LJUSBLÅ RADIOBILAR! då har du en frlig sjukdom och ska uppsöka läkare snarast.

Kommentarer
Postat av: Johan Löfgren

det är trevligt att man kan läsa din blogg, det är bra med någon som har andra åsikter...... fortsätt så ...... hejja hejja

2009-10-20 @ 14:37:34
Postat av: Monika

Ha ha!! Det ar inte bara jag som har rod mens alltsa? Jag som trodde att Libresse bara funkar for kvinnor med bla mens, typ kungligheten alltsa.



Glasgow har ocksa hat mot cyklister, men tanterna ar ofarliga.

2009-10-26 @ 15:40:33
URL: http://smathsin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0