Bakning och sex and the city

I går var jag ensam hemma hela dagen och kvällen eftersom att William var på Jungfrublot med sin herrförening. Så först satt jag och pluggade arabiska fraser, sen ringde Carin, så jag var ute på stan med henne. Hon visade mig alla bra caféer och second-hand affärer i stan... Jag minns inte vars de ligger riktigt men men. Vi gick til Vaksalatorg där det var invandrare som hade frukt och grönsaksförsäljning. Jag köpte färska jordgubbar att ha till mina muffins och gott te i en te-affär i en galleria, ett som hette Nåt gott och Rabarber-grädd som de har på temagasinet hemma... sen tog jag bussen hen för fötterna och benen värkte efter en 4 h promenad. men eftersom att jag gick så mycket kan jag ju rättfärdiga att jag har ätitn 4 muffins hittills idag....



Te från Tehörnan i Forumgallerian...



Färska jordgubbar (från Belgien iofs men..) och bananer som jag lade både  smeten och på muffinsen



Och detta blev resultatet, alla bilder tagna med min dåliga mobil-kamera... ni får ha överseende med det.

Kommentarer
Postat av: Monika

Härligt med fruktmarknad och stadsvandring :) Jungfrublot låter hedniskt och farligt, men jag antar att det är ännu en del av studentlivet.

2009-09-06 @ 21:35:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0