jag är less

I dag började det snöa ca 10 på förmiddagen, 16.00 då jag gick mot stan och gymmet hade det kommit ca 1 decimeter snö. men ner gick det ju bra, jag gymmade en timme, sen skulle jag hem... Ni som varit här vet att jag bor i eriksberg och att det är bara uppför från stan.  Jag skulle på preem och hämta en kursbok som jag ska ha till i morgon också. Preem ligger högre upp än vårt hus. Det gick bra nästan hela vägen, de hade skottat cykelvägen, förrutom sista 50 metrarna. Sen skulle jag ner igen och tänkte detta går bra, det är bara att rulla. Men de hade inte skottat i korsningarna så när jag skulle ver där så var det en dm spårig snö som låg och väntade. Men jag tog mig hem i alla fall, nu har jag ätit pyttipanna och rödbettor och myser under en filt. Sen ska jag hämta tvätten och färga håret rött igen.

Jag fick träffa min nya lärare i textkursen idag. Han är fransman från algeriet så han växlar mellan engelska, arabiska, svenska och franska på lektionerna, för vissa ord och uttryck kan han inte på svenska. Sen när han ska förklara i vilket sammahang vissa ord används så ritar han figurer på tavlan. Idag blev det Napoleon och Wellington samt Saddam och Bush. Mkt upplyftande:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0