bak-dag

Här kommer en sammanfattning av min helg...

Lördag började bra, jag och Hanna L gjorde pepparkaksdeg, sen så tog vi och William bussen till stan för att äta middag på Texas Long Horn. Dock så läste jag fel i busstidtabellen, trodde det var fredag, så vi missade precis bussen och fick vänta i 20 min... sen när vi kom till restaurangen så var det fullt och om vi skulle vänta skulle vi inte hinna till Magnus Betnér så det blev Burger King istället. Inte populärt.


Denna tog jag under showen, bra kamera i Iphonen. han var jätterolig, det var defenitivt värt pengarna.


Idag var det stora julbakar dagen, det kom folk och gjorde goda saker. Fredrika gjorde chokladdoppade marsipan-saker.


Sara gjorde saffransdeg, att göra lussekatter av.


Hanna O hjälpte till. Hon gjorde även klart alla anisgrisarna.


Hanna L och Sara rullade sen alla lussekatterna. många blev det.


Såklart såg vi Sunes Jul. Det var nostalgiskt.


Sen gjorde jag palt och Hanna O åt 4 (!) stycken.

Nu ser jag Beck på 4:an och slappar, min hjärnkapacitet är mycket låg efter en lång hård dag. Vi bakade/lagade allt på 5 timmar. Simultanbakning kallar jag det.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Det är en handväska som är bara 16 cm.. Man rymmer typ bara läppglanset ju, hade den varit större hade jag inte tvekat!

2010-12-04 @ 18:00:17
URL: http://lisalantz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0