skottland i bilder

här kommer mina bilder från skottland. skulle ha lagt upp dom före helgen men det krånglade så det fick vara.


Detta är från Glasgows tågstation då jag och monika skulle till Dumfries och gå på museum. Jag hade just fått dagens första latte...


På tåget. Monika köpte en dagstidning som hade en bilaga om Agatha Christie.


Skottlands natur, tagen från tåget.

När vi kom till Dumfries spöregnade det och vi hade inga paraplyn, men det var bara att traska. vi höll humöret uppe i alla fall.


Monika posar utanför museet, det låg i en skog på en höjd, mycket vackert beläget.


En annnan kväll, mataffären hade börjat skylta för Halloween med fladdermöss i papper på fönstrena. Monika gjorde sitt bästa för att härma en sådan.


Detta stod att läsa på en trottoar, innan cementen hade torkat hade någon förevigat sitt namn i den.


När monika hade lektion lämnade hon mig på ett cafe. detta är taket på ett av de caféerna, mycket vackert och fint.


I sverige får man inte en egen tekanna när man beställer te. Skottland- Sverigen 1-0


Monika i vilket sammanhang minns jag inte. Detta är varför man ska ladda upp bilderna direkt man kommer hem...


Kakor i ett skyltfönster som fick mig att önska att jag hade mer pengar.


På toppen av ett köpcentrum satt en påfågel. Inte en riktig dock.


Min chailatte som jag fick på ett annat café en annan dag under monikas lektion. Se så generösa de var med mjölkskummet.

Monika framför en stooooor grav på Glasgows gamla gravgård.


Utsiken från sagda gravplats, som låg på en kulle.


Vi var på bio och såg Salt, detta är från hissen upp till salaongen. Bion var jättestor!,

Detta var sisa bilden. titta och njut.


Kommentarer
Postat av: Monika

Härligt! Härliga tider :) Vilken fin bild du tog på katedralen!



ps- bilden du inte kom ihåg, är tagen inne på Stereo, där vi blev mätta och glada på soppa och olivmackor. (notera skåpbilen utanför fönstret, som de bar instrument ur)

2010-10-11 @ 13:51:25
URL: http://smathsin.blogg.se/
Postat av: Vilka trevliga bilder, Skottland here I come (jag blir lite sugen att resa till Skottland

2010-10-11 @ 21:25:23
Postat av: Elisabeth

det var jag som skrev förra inlägget, skrev på fel ställe oops!

2010-10-11 @ 21:27:35
Postat av: Kicki

Jo, på Sundbergs café i gamla stan får man en egen tekanna, och på NK:s café också! Så Skottland-Sverige 1-1. :)

2010-10-19 @ 08:51:58
URL: http://nifty.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0