Frankrike inte bättre än nazisterna

Sitter och ser på nyheterna och hör att Frankrike utvisat 8000 romer till Rumänien bra i år. Jag förstår inte att världen inte gör någor, att EU inte gör något. Tydligen kan inte EU bestraffa ett medlemsland som inte följer de mänskliga rättigheterna. jag har aldrig hört något så befängt! Om ett land inte handlar enligt de mänskliga rättighetslagarna ska de bestraffas, precis som resten av länderna utanför EU. Tydligen kan EU bestraffa alla UTANFÖR EU men inte de som är medlemmar!!!

När jag hörde om detta första gången associerade jag direkt till nazisternas utrensning av judar. De gör samma sak som tyskarna gjorde mot deras egen befolkning för bara 70 år sedan, men det verkar fransmännen ha glömt. Allt detta startade med att en romsk pojke blev dödad. Men för 2-3 år sedan då de hade upplopp i Paris för att muslimska pojkar hade förföljts av polis och dött pga det. Men regeringen började inte deportera muslimer för det! Jag hoppas att Sarkozy tar sitt förnuft till fånga snart, men eftersom att detta tll största delen är röstfiske inför det kommande valet så är ju det inte så troligt....

Gud bevare oss väl.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0