Humanioradagarna

Sen i onsdags har det varit humanioradagtarna på skolan. Både juristerna oh ekonomerna har egna temadagar då de får föreläsningar, mässor med framtida srbetsgivare och annat. Nu var det vår tur och det är kul att de satsar på oss för en gångs skull. Jag lyssnade i går på Jessika Ghedin och Brian Palmer. Palmer pratade om civilkurage och det var en jättebra föreläsning, av en man med uttrycksfullt kroppsspråk.


Han pratade svenska med kraftig brytning (gästprofessor från Harvard) och jag tror att på engeska är han en ännu bättre föreläsare,
'

Här pratade han om de 2 amerikanska löparna som tog os-guld i mexico city och vid prisutdelningen gjorden  manifestation för de svartas kamp i USA och fick hårda följder. Den enes fru tog livet av sig 5 år senare bland annat på grund av livet de var tvugna att leva.


Jessika Ghedin. Håret, behöver jag säga nåt mer?

Andra roliga saker, idag fick jag en gratis vaniljmunk. Min kompis Hanna vann gratisbiljetter till teater i går, men ingen av oss kunde gå och inten i klassen ville ha dem så vi gav dem till en killer som driver Hugos Café och vi fick gratis kaka som tack. Sen köpte jag skorna till bröllopet idag det blev nummer 1, ca 10 röster på facebook  röstade på dem, och William. Så nu provgår jag dem hemma hela helgen för att upptäcka om det klämmer, skaver eller liknande nånstans. Detta muntrar upp mig och det behöver jag eftersom jag kraschlandade i en nerförsbacke ieftermiddags. Jag skulle springa upp och ner x antal gånger för att köra backträning, och efter sista vändan upp, då jag lugnt fantiserade om allt gott jag skulle äta då jag var hemma igen, trampade jag snett. Det var fullt av grus och ni kan ju tänka er hur det kändes. Knät är värst, men det blir nog bättre. Jag peppar med nya skor i alla fall. OCH band är nu bokat till börllopet också... tror vi har fixat allt nu. allt som kan planeras i förväg alltså.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0