det långa inlägget

Okej, här kommer det, inlägget jag har tänkt skriva i 2 veckor, med massooooor av bilder, så håll hårt i hatten.

En bild på blomman somn min kaktus som tills i december varit död i nästan ett år, eller i alla fall sett död ut. Hängt med bladen, tappat alla knoppar, ja ni fattar.

Min nya prydnad, en uggla från Åhlens som Hanna köpte förra året, som hon tröttnat på så den fick flytta in hos oss. Dock tycker William att den är det gräsligaste som han någonsin sett i hela sitt liv och nånsin kommer att se, så den får gömma sig lite bland blommorna på fönsterbrädan.

Bild från en sexa jag och William var på för 2 veckor sen. Repetition: en sexa är en betalning man får när man jobbar ibland. Jag jobbade på en fest som en herrförening ordnade, eftersom att de har ansträngd ekonomi så betalar de genom att bjuda en på 3-rätters fest. Helt okej arrangemang tycker jag.

Min och Hannas nya uppfinning, Cake-pops, eller kak-klubbor som jag kallar dem. Du mixar ballerina-kladdkaka-kex med philadephiaost, rullar små bollar, kyler dem, tar pinnar och doppar toppen i smält choklad, fäster dem mitt i bollarna, kyler, och rullar slutligen hela altet i smält choklad och kyler. Man kan även he strössel på dem. Om ni vill ha mer detaljerat finns receptet i nyaste Buffé, men kom i håg; VI VAR FÖRST!

En till bild från sexan, efterättet, chokladkaka toppad med en baconros. Eftersom Birkarlarna som ordnade sxan älskar bacon och hävdar att det är en grönsak så var det inte så konstigt.

Jag letar ju med ljus och lykta efter de perfekta skorna till bröllpet. De fanns på Myrorna i Stockholm och kostade bara 75 kr. Dock har jag svåprt att få ner mina storlek 41-fötter i ett par 36-or, som skorna var. De var benvita, lagom låga klackar och fina pärlbroderier. Såg ut att vara från 60 eller 70-talet. suck.... aja, jakten går vidare.


En bild från i höstas, då jag var på middag med min damförening med Vajan. Tyvärr är inte floret mitt...

Okej, det var allt, inte massor med bilder, men några. Mer kommer mer kontinuerligt.
ha de!

Kommentarer
Postat av: Mia

Kul att se lite nytt på bloggen. Jag måste nog hålla med William om att ugglan inte tillhör det vackraste man sett. Vi ses snart. Kramar.

2011-02-22 @ 11:22:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0