rea-böcker

Idag var det bokrea, kom jag på 08.20 då jag slog på nyhetsmorgon... detta är första året sen jag var 14 som jag inte stått i kö, antingen vid midnatt eller vid 6 på morgonen för att köpa böcker. Jag brukade alltid ha sparade pengar att spendera och en lista över vad jag skulle köpa, eftersom jag kollat katalogerna noggrannt innan... Inte i år alltå, det känndes nästan sorgligt. Men jag åkte in med William idag som lugnt gick i sin egen värld medan jag gick varv efter varv i min egen värld. Det blev trots allt 5 böcker, 2 som jag spanat på tidigare, 1 chansning, 2 som andra sagt är bra.


3:e boken i Alexander MaCall Smiths skottlands-serie, De fattiga i Lodz som en litt-vetare på nyheterna tipsade om.


De välvilliga, min chansning som var ganska billig, Idag hade jag inte helst träffat mig själv av Herta Müller, fd litt.pris-mottagare

'
Och Gucci-krigen (vars bild jag inte kunde räta upp) om Guccis historia.

en bra dag helt enkelt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0