Barcelona del 2

Här kommer bilderna som jag har utlovat.


William på första lunchen. När vi landade drygt 11 på fredagsförmiddagen så var det ca 20 grader varmt och solsken och det höll i sig hela helgen.


En skylt vi hittade vid en port, mellan skyltarna som angav vad som fanns i huset, kanske betyder nåt på spanska?


En av gatuartisterna på la Rambla, den stora shoppinggatan. Det fanns en promenad mit i gatan där massor med stånd och olika kiosker fanns. Den här mannen höll sig uppe endast genom att hålla i staven, men William tippade på nån form av stödskena.


En bild av La rambla


William i ny mundering.


Och jag, Och nej, jag har ännu inte kommit på hur man vänder bilderna, men ni får ju träning för nacken.


Bild tagen från strandpromenaden, stranden och hamnen ligger just bredvid centrum med trevliga broar och resturanger med sjöutsikt.


Självporträtt


En av broarna rån strandpromenaden till en del av hamnen. Jag tycker att det ser ut som gigantiska klädrollrar, William trodde det var för att kunna öppna bron om båtar skulle behöva passera, men klädroller-iden var roligare anser jag


Hittad i en bokaffär. Snart har Sverige tagit över världen!


Jag köpte en stooor ask med lakritspipor på arlanda innan vi åkte, så här glad var jag lördag kväll då vi slappade i sängen med dem och böcker. Sen högg jag in på den andra stooora påsen med sötlakritsbitar


Det var väldigt stor skillnad på husen i stan, snygga gamla med nyare, mindre fina betongklumpar


Katedralen Sagrada Familia. Gigantisk, inte färdigbyggd än och dyrt att gå in så vi tittade utifrån istället. Samma sak med akvariet i hamnen, vi stannade på utsidan.


Ett annat hus mitt i stan, där akritekten fick tuppjuck när han ritade men väldigt häftigt. (kommer inte ihåg vad det heter)


Bild på vårt rum, litet men jättefint och fint badrum. Vi hade en bidé också, perfekt när man ska tvätta fötterna...


Sista dagen i ett köpcentrum hittade jag drömaffären. Kan de inte starta en frainchaise i Uppsala???


Fanns mycket fina men konstiga konstverk i stan


En väldigt trevlig stad som jag rekommenderar alla att besöka snarast!

Kommentarer
Postat av: Fredrika

Jag tror att arkitekten till det konstiga huset är Gaudi, samma som ritat Sagrada familia!

2011-03-30 @ 21:19:37
URL: http://fredrikacarlsen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0