Inspektorsskiftesbal på Norrlands

I går var jag med Henrik på Inspektorsskiftesbal på norrlands. Inspektorn är en person som har den yttersta kollen på nationen, och det är oftast en person som varit medlem i måååånga år och gjort bra saker, samt är typ professor eller nåt som blir vald. I år valdes den första kvinnliga Inspektorn i Uppsala på Norrlands, bara veckor innan Universitetet troligtvis kommer att välja sin första kvinnliga rektor. det är stort helt enkelt. Jag insåg just att jag inte har någon bild på mig, men jag ska gräva lite bland de andra gästerna och se om jag kan skaka fram någon.


Så här såg Henrik ut, mkt stilig med nya glasögon.


Sara, Ordförande i min damförening. Hon var en av många som hade landskapsdräkter vilket jag tycker är jätteroligt. (Bilden är suddig och det är så i fortsättningen, ber om ursäkt för det.)


Det var 5-rätters, vilket var kul dock var protionerna lite väl små... första rätten var i alla fall hummersoppa med bröd.


andra rätten var körsbärssorbet som det hälldes lite skumpa på. detr var otroligt gott, även för mig som inte gillar skumpa i vanliga fall.


Tredjerätten var ankbröst med nån sås (kan varit körsbärssås) och rostad och stekt lök.


Detta är faktiskt den 5:e, ostbrickan med havtornsgele och nån marmelad, den 4:e (lammlägg med potatismos) hade jag ingen bild på. Gott men lite lite mat som sagt.


Det sjöngs mycket vackert av olika körer. Här är Norrlands nations manskör, CV (minns inte vad den förkortningen står för, men det var nåt på latin.)


Här ser ni Hanna, som gick med...


...Lykke som var en av dem som hade landskapsdräkt, vet inte från vilket dock. Borde vara Uppland eftersom att hon är från Uppsala.


Det var två herrar som hade landskapsdräkt, här är Henrik som var tvungen att knypa om sina strumpor under middagen så att de skulle sitta uppe som de ska. Han bar stolt Skånes färger (den andra herren bar en samedräkt så det var motsatsernas kväll.)


Henrik framifrån


Jag avslutar med den här (också suddiga bilden) på Sofia , från Åland som läser Antropologi A (!), Hanna och Lykke. Den här bilden är tagen i entrehallen i gamla delen på Norrlands. Flott ska det var helt enkelt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0