Julen är här

Idag var det dags, julbaket skulle inledas. Jag mjukstartade med pepparkakor, de är bra för det. Degen måste ju vila i kylen minst ett dygn så då kan man göra degen en kväll och baka ut nästa kväll, och idag bakades de ut.


Termormuggen var en bra form , eftersom jag bara har en döskalleform och en hundform... borde nog investera i pepparkaksformar, det blir lätt att jag bryter benen av döskallen när de ska från bord till plåt


William fick agera inhyrd fotograf. Han spelade rollen bra och beordrade: Le! Le mer! se inte så sut ut! Väldigt trovärdig i sin roll måste jag säga.


Här är hundarna, lättare att flytta på

Det var allt, nu ska jag fortsätta äta resterna av degen, ett privilegium som endast tillfaller utbakaren och inga snyltande makar!

Kommentarer
Postat av: Fredrika

Är det bara jag eller ser hundarna väldigt mycket ut som gammeldags symaskiner?

2011-11-24 @ 21:33:23
URL: http://fredrikacarlsen.blogstpot.com
Postat av: Hanna Lagerqvist

Jag håller med föregående talare, är du säker på att det inte är symaskiner?

2011-11-24 @ 21:34:34
URL: http://hannacornelia.blogspot.com
Postat av: Mia

Va duktig du är, jag har alltid köpt färdig pepparkaksdeg men det blir säkert godare att göra själv. Synd att du är så långt bort, jag skulle gärna vilja smaka. Skickar en kram till den duktige fotografen.

2011-11-25 @ 09:22:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0