Tacksägelsen

Idag var det tacksägelsedag i kyrkan, ocg därför var kyrkan smyckad med skörde-saker, vi hade även med oss saker som auktionerades ut, pengarna ska gå till ett projekt i en sopstad utanför Kairo.


Dopfunten med kärleksört, kastanjer och löv


En stege som Kristina hade med sig, finast av allt tycker jag


Fina blommor finns fortfarande lite varstans


Södra koret där vi har kyrkfika varje söndag, men kyrkoherden som var auktionerare.
Jag ochg William köpte plommonmarmelad, syltkakor, jordärtskockor, gotländska päron och en kinesisk kampsportsfilm.. om den är textad på något begripligt språk återstår att se..

Det är vad vi gjorde idag, eftersom att jag sova lite (5 h) eftersom vi var på sittning igår kväll på Norrlands så gick jag och sov mer när vi kom hem. Nu ska jag tillbringa kvällen med te och rostade mackor med plommonmarmelad! Mums!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0