Bokmässan

I helgen som gick befann jag och Mamma oss på Bokmässan i Göteborg. Jag säger bara ÅH HERRE GUD! att vi inte har åkt dit tidigare är ett stort misstag! det var böcker, och folk, och mer böcker och mer folk. Jag hade kunnat gå där hur länge som helst, dock var vi helt slut i huvudet efter 2 dagar så det fick räcka. Jag hade med mig 3 böcker som jag fick signerade och köpte några till....


De öppnade för allmänheten kl 14 på fredagen, torsdag och halva fredagen är det öppet endast för branschfolk. Så här lång var kön när vi kom typ kvart i tre... så vi köpte biljett för lördagen redan på fredagen så att vi kunde segla förbi kön på lördagen, vi är inte dumma vi!


Den första vi lyssnade på var Fredrik Lindström som pratade om boken ljust och fräscht som han skrivit med Henrik Schyffert, om svenskarnas inredningshysteri.


Så här glad var mamma, tyvärr blundade hon.


Andra morgonen i Borås i väntan på bussen. Vi sov hos farmor.


Dag två inledde vi med att lyssna på Rickard Wolf som pratade om sin nya bok "rickitivitavi". Efter honom skulle vi ha lyssnat på Morgan Alling, men han ställde in på grund av sjukdom. Det var tråkigt.


Sen lyssnade vi på Malin Wollins som har en väldigt bra blogg som jag läser varje dag. Jag hade även med mig hennes bok "Malin från Skaftnäs" som hon signerade.


Sen tror jag att mamma hade överkonsumerat kaffe eller nåt...


Vi lyssnade också på Martina Haag som hade en jättesnygg och säkert dyr klänning och fiiina skor. Som ni vet uppskattar jag sådana detaljer...


Sen såg vi Fredrik Lindström igen och köpte boken som han och Henrik Schyffert signerade. Sen spelade de ca 15 min av sin föreställning.


Vi hittade Maria Sveland i Bangs monter, hon pratade om skilsmässor.


När jag stod i kön till Liv Strömqvist signering så hittade jag en och en halv spettekaka i ett hörn. Jag var sugen på att provsmaka men jag ville inte överge min plats i kön, totalt stod jag min i kö...


Här är mamma på tåget på väg hem, hon inspekterar sina böcker. Jag säger inte vilka eftersom vissa är julklappar, hihi.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0