tillbaka igen.

<a href="http://www.bloglovin.com/blog/1973522/silverklackar?claim=9wywhbwqq6v">Följ min blogg med Bloglovin</a>

Nu är jag tillbaka med besked. Jag funderade på att byta namn, men fick inga förslag från pöbeln så jag antog att alla ville att jag skulle ha kvr mitt gamla namn, så det får det bli.

Detta är från sista veckan jag var i Uppsala innan sommaren, vi hade tenta-mingel med min klass efter att uppsatsventileringen var färdig.


Så här såg det ut när jag lämnade Uppsala för 3 månader i Skellefteå, med min väska som innehöll allt, även saker att använda om en zombie-apokalyps skulle inträffa. Det var vad William sa i alla fall när han såg min packning. Jag kan ju inte rå för att jag har så mycket snygga kläder..


Det är himla svårt att ta snygga "här är mitt norrland"-bilder från en buss som kör i 90 km/h... men här är mitt försök. Så här mörkt var det innan jag var framme, 2 h sen...fast jag fick ju åka taxi från Ume!


Sen började sommaren med jobb på Åhléns, och jobbfest. Vissa går ut, är snygga och äter god mat och dricker vin. Vi går ut till Alhem, grillar, battlar igelkottar och har konstiga lekar iförd pannband i starka färger.


Jag och mamma satt barnvakt åt Sixten och Tvillingarna (Enar och Siri) några gånger. Det är mina yngsta kusiner, och ja jag har många. William som bara har 2 fick en chock första gången och nu på bröllopet fyllde min släkt upp halva antalet gäster....


jag åkte till Hanna i Lule och vi grillade, såg Bond-film och badade i hennes stuga vid havet.


Vajan hade sommargärde i Skellefteå med Birkarlarna som hade sommarstämma. Vajan hade minigolf-turnering.


Jag, Mamma och Lisa åkte till Haparanda för att gå på IKEA och passerade Kalix kyrka som jag tycker är en av Sveriges vackraste. den är klart röd i verkligheten, återigen är det svårt att ta snygga bilder i en bi som rör sig...


Jag, Kicki, Mamma och William såg senaste Harry Potter i 3D. Vi tyckte att 3d-glasögon borde bli senaste mode-trenden.


Sen var det Trästocks Festivalen, och jag var ledig! Vi bruka alltid lajva då så jag har inte gått på flera år. Det ändrade jag...


.... och Monika på. Hon jobbade också där som informatör. Vad hon informerade om kan ni klura på.


Så här glad och nervös var hon när MOVITS! skulle börja spela. Vi dansade som besatta, dansade ännu mer när det började ösregna, sen sprang vi till bilen, körde hem och drack te. Av nån anledning hamnade vi ofta hos mig och drack te i slutet av våra äventyr i sommar....


Sen råkade det vara så att jag och vilde-wille skulle gifta oss. Jag hade måånga jobbiga förberelser, bland annat sitta still då Lisa provsminkade mig..


.... Fara till Rebecca på Clive Russel och färga håret....


... vara på möhippa som mina fina vänner ordnat med alla saker jag gillar...


...som avslutades med middag med killarna från Williams svensexa, och William så klart, på Allstars. Här poserar Hanna och Joakim med ljusstavar som nån delade ut....


... gå på pedikyr....


... sen kom en massa trevliga släktingar resande, de mest långväga från New York, USA....


.. och sen var det bröllop! det var trevligt trots sjukdomar och annat.


Bjussar på en bild från Jossan och Pelle som gifte sig samma dag och samma tid! Jossan jobbar som kommunikatör på Åhléns, detta mms:ade hon ca 10 min före vi åkte från Tuvagården så ja de hann först. suck.


Sen stannade min Farbror Thomas, hans fru Rosa och deras dotter Anneli 2 veckor och vi hann avverka många släkt-mästerskap, bland annat: boda borg, go-cart och mini-golf. Här försöker Thomas berätta det bästa sättet att få en hole in one tror jag..


Sen lastade jag och William och Carin in oss i Ester, hennes bil och åkte söderut. Nu ska jag plugga sista året sen flyttar jag hem till kära Norrland igen!

Klart och slut varulvstjut!
(helt enkelt snodd från en annan blogg)



Kommentarer
Postat av: Mia

ÄNTLIGEN!! Jag har längtat så. Gissa hur många gånger jag öppnat bloggen och stirrat på Brian......otaliga är bara förnamnet. Hoppas ni har en underbar höst i Uppsala. Kramar Mia

2011-09-26 @ 09:34:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0